Moglibyście mi to rozwiązać?? :)

1. Oblicz długość krawędzi sześcianu o polu powierzchni 54cm²

2. Na wykonanie ścian sześciennego pudełka bez pokrywki zużyto 405cm² tektury. Jaką długość ma krawędź pudełka??

3. Pole powierzchni prostopadłościanu o wymiarach 6cm, 4cm, 3cm jest o 12cm² większe od pola pewnego sześcianu. Oblicz długość krawędzi tego sześcianu

Proszę fast

3

Odpowiedzi

2010-03-30T19:58:03+02:00
1
54:6=9cm kwadratwowe
Odp: Wiedząc z tabliczki mnożenia wiemy że 3*3=9 więc krawędź ma 3 cm
2
405:5=81cm kwadratowe
Odp: Wiedząc z tabliczki mnożenia wiemy że 9*9=81 więc krawedż ma 9 cm
3
P prostopadłościanu=108 cm 2
P sześcianu 108-12=96
96:6=16
Odp: Wiedząc z tabliczki mnożenia wiemy że 4*4=16 więc krawedż ma 4 cm

Liczę na naj ;)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:02:45+02:00
1.
54cm²:6=9cm²
9cm²:3=3cm

odp.: Krawędź tego sześcianu wynosi 3 cm.

2.
405cm²:5=81cm²
81cm²:9=9cm

odp.:Krawędź tego pudełka ma 9cm.


3.
P=6cm×4cm×2+4cm×3cm×2+6cm×3cm×2=48cm²+24cm²
+36cm²=108cm²
108cm²-12cm²=96cm² - pole sześcianu
96cm²:6=16cm²
16cm²:4=4cm

odp.:Krawędź tego sześcianu ma 4cm.


liczę na naj.;)
4 4 4
2010-03-30T20:09:22+02:00
1. Oblicz długość krawędzi sześcianu o polu powierzchni 54cm²
P=6a²
a²=54:6
a²=9
a=3-------->krawędź szescianu

2. Na wykonanie ścian sześciennego pudełka bez pokrywki zużyto 405cm² tektury. Jaką długość ma krawędź pudełka??
P=5a²
a²=405:5
a²=81
a=9 ------------krawędź pudełka

3. Pole powierzchni prostopadłościanu o wymiarach 6cm, 4cm, 3cm jest o 12cm² większe od pola pewnego sześcianu. Oblicz długość krawędzi tego sześcianu
Dane;
a=6 cm
b=4cm
c=3 cm
P=2*(a*b)+2*(a*c)+2*(b*c)
P=2*(6*4)+2*(6*3)+2*(4*3)
P=2*24+2*18+2*12
P=48+36+24
P=108--------------->pole prostopadłościanu
108-12=96 -------->pole sześcianu
P=6a²
a²=96:6
a²=16
a=4 cm----------->krawędź sześcianu

1 5 1