Odpowiedzi

2010-03-30T19:54:43+02:00
X-krawędź podstawy
x+3 krawędx boczna
krawędzi x jest 6 bo 3w górnej podstawie i 3 w dolnej
krawędzi x+3 jest 3
razem
6x+3(x+3)=45cm
6x+3x+9=45
9x=36
x=4 krawedź podstawy
x+3=7 krawedź boczna

Pb=3*x*(x+3)
Pb=3* 4cm*7cm
Pb=84cm2
odp: pole powierzchni bocznej wynosi 84cm2
2010-03-30T19:57:31+02:00
Graniastosłup prawidłowy trójkątny ma razem 3 krawędzie boczne oraz 6 krawędzi podstawy (po 3 na dole i na górze).
x - długość krawędzi podstawy
x + 3 - długość krawędzi bocznej (ponieważ jest dłuższa o 3 cm)

otrzymujemy równanie:
6x + 3 * (x+3) = 45
9x + 9 = 45
9x = 36 |/9
x = 4

Długość krawędzi podstawy wynosi 4, więc krawędzi bocznej wynosi 4+3 = 7.
Pole jednej ściany bocznej to a*b ponieważ jest ona prostokątem, gdzie a to długość krawędzi podstawy a b krawędzi bocznej. mamy 3 ściany, więc:
Pb = 3 * a *b
Pb = 3 * 4 * 7
Pb = 84 [cm²] <-- pole powierzchni bocznej
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:02:17+02:00
X-krawędź boczna
x-3cm-krawędź podstawy

3x+6(x-3cm)=45cm
3x+6x-18=45
9x=45+18
9x=63/:9
x=7cm-krawędź boczna

x-3cm=7cm-3cm=4cm-krawędź podstawy

pole boczne
Pb=3*4cm*7cm
Pb=3*28cm²
Pb=84cm²
odp.pole boczne wynosi 84cm²