Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-01T16:40:32+01:00
1134/3=378km/h prędkość własna samolotu
378km/h-342km/h=36km/h prędkość własna wiatru
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T16:45:29+01:00
W czasie 3h samolot lecąc z wiatrem przebył drogę 1134km. Lecąc pod wiatr z tą samą prędkością przeleciał w czasie 1h 342km. Jaka jest prędkość własna samolotu, a jaka prędkość wiatru?

V=s/t
V=1134/3=378km/h prędkość własna samolotu




378km/h-342km/h=36km/h prędkość własna wiatru
2 3 2
2009-11-01T16:49:03+01:00
Z wiatrem:
3h - 1134 km
1h - 378km

pod wiatr:
1h - 342 km

x - prędkość wiatru

378 - x = 342 + x /- x
378 - 2x = 342 /-378
-2x = -36 /:(-2)
x = 18

prędkość samolotu:
342 + 18 = 360 km/h

Odp. Prędkość wiatru wynosi 18 km/h, a samolotu 360km/h

Zadania powyżej są błędne
3 5 3