Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:50:36+02:00
X+y=x-y+84
x*y=2940

2y=84
x=2940/y

y=42
x=2940/42

y=42
x=70

70:42=5:3
3 5 3
2010-03-30T19:55:44+02:00
Jedną liczbe oznacz sobie jako x a druga jako y.
x+y=x-y+84} (klamerka)
x*y=2940 }
po przełożeniu na druga strone liczb rownanie wyglada (x-x=0)
2y=84 }
x*y=2940 } (klamerka)
y=42
x=2940/42=70
stosunek:
70/42=5/3 (dzielisz na 14)
7 5 7