Odpowiedzi

2010-03-30T20:00:47+02:00
Przekroj poprzeczny ma wymiary 2r x h

8=2πr
2r=8:π
h=6

Pole tego przekroju= 2rh= 48:π
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:01:12+02:00
O = 6 cm
H = 8 cm
Pp =? - pole przekroju poprzecznego

Obliczam średnicę podstawy d
O=π*d
O=6 cm
π*d=6cm /:π
d=6: π
d= 6 :π
d=około 1,9108 cm

Pp -pole przekroju poprzecznego
Pp=d*H
Pp=1,9108 cm*8 cm
Pp=15,286 cm²

O=8cm
O=π*d
π*d=8cm
d=8:π
d=około 2,548 cm

Pp=d*H
Pp=2,548 cm*6 cm
Pp=15,286 cm²