1. Wyjasnij pojęcie dinozaur

2. Nnapisz jakie środowiska zamieszkiwały dinozaury podaj konkretny przykład tych zwierzat

3 Czym odzywiały sie dinozaury podaj konkretny przykład tych zwierząt.

4 Naj. w świecie dinozaurów ( np. największy najmniejszy itp)

5. Jak rozmnazały sie dinozaury krótko opisz

6 wymien przyczyny wyginięcia dinozaurów

2

Odpowiedzi

2010-03-30T19:57:13+02:00
1.dinozaur - grupa archozaurów (gadów naczelnych), które zdominowały ziemskie ekosystemy na ponad 160 mln lat, pojawiając się w środkowym triasie.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:12:31+02:00
1.Dinozaur-pochodzi z Greckiego deinos,czyli starszny i poterzny+sauros czyli jaszczur.
2.Dinozaury zamieszkiwaly srodwisko lądowe zamieszkiwały na wszystkich kontynentach łącznie z Antarktyda.
3.Dinozaury były zaróno roślinożerne(stegozaurus-żył w okolicach zwrotnika,żywił się różnymi roślinami) jak i mięskożerne(megalozaur-polował na roślinożerne zwierzęta ale również byl padlinożerca)
4.Za najbardziej prawdopodobna hipoteze uwaza sie katastrofe kosmiczna,spowodowana uderzeniem meteorytu lub komety o srednicy powyzej 10 km.
Druga hipoteza to nastapienie zmian klimatycznych .
1 1 1