Kierowca przejechał 600 km samochodem i zużył 48 litrów paliwa.Cena 1 litra benzyny była równa 3,40 zł.Paliwo zużyte na przejechanie 1000 km tym samochodem kosztuje:
a)3400zł
b)272 zł
c)408 zł
d)680 zł
( obliczeni mają być)
.
.
.
Do jednego przeszczepu wątroby potrzeba około 23 litrów krwi.Jednorazowo dawca oddaje około 0,445 litra krwi . Ilu dawców musi oddać krew,potrzebną do jednego przeszczepu wątroby:
a)52
b)23
c)48
d)40
(mają być obliczenia)
.
.
.
Jeden samochód przejedzie 60 km w ciągu 1 godziny.W ciągu godziny kolumna siedmiu samochodów pokona:
a)840 km
b)420 km
c)60 km
d)120 km
(mają być obliczenia)
.
a jeśli czegoś nie wiecie to zróbcie to co umiecie

2

Odpowiedzi

  • n132
  • Początkujący
2010-03-30T19:59:15+02:00
1.
a) 3400zł.

3,40* 1000=3400


2.
a) 52

23 : 0,445= 51,68 w przybliżeniu 52

ostatniego niestety nie umiem...
pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:01:05+02:00
Zad1
na 100km- 48:6= 8l
na 1000km- 8l*10= 80l
80l * 3,40zł = 272zł
odb B

zad2
23 : 0,445 = 51,69
odp: A
zad3
60km ,ponieważ każdy samochód jedzie z prędkością 60km na h