Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:06:47+02:00
Prawo zachowania masy mowisz??? hm.....
jak wezniesz do jakiejs rekcji 2gramy tlenu i 2gramy wegla to ile tlenku wegla otzymasz??? 4gramy bo 2+2=4
to tak robisz ciasto jak dasz 1kg maki i 1kg cukru to otrzymasz 2kg ciasta nie???
1 5 1
2010-03-30T20:08:16+02:00
W prawie zachowania masy chodzi o to, że masa substratów jest równa masie produktów. Czyli lewa strona równania równa się prawej.

Więc jeśli po prawej stronie masz
22g(czegoś) + 10g( innego związku) =(w równaniach to będzie strzałka) np. 12g + x
w tym wypadku x obliczysz jako 32g - 12g= 20g
W trudniejszych zadania możesz układać proporcje
masa jednego związku --------- masa drugiego związku(masy całkowite obliczone z układu okresowego)
masa podana w zadaniu---------- masa którą mamy obliczyć powstała z ilości związku podanego w zadaniu.
w proporcji mnożymy na krzyż tak, że
masa którą mamy obliczyć =( masa drugiego związku x masa podana w zadaniu)/masa jednego związku

Trochę chaotycznie to wytłumaczyłam, najlepiej poćwiczyć na zadaniach.