Odpowiedzi

2010-03-30T20:13:45+02:00
X - ilość dukatów ,które otrzyma syn
2x - ilość dukatów ,które otrzyma córka
2*2x - ilość dukatów ,które otrzyma żona

x + 2x + 4x = 1050
7x = 1050
x = 1050 : 7
x = 150 dukatów otrzyma syn

2*x = 2*150 = 300 dukatów otrzyma córka
4x = 4*150 = 600 dukatów otrzyma żona

Odp. Żona otrzyma 600 dukatów, córka otrzyma 300 dukatów, a syn otzryma 150 dukatów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:14:34+02:00
S - ilość dukatów dla syna
2s - ilość dukatów dla córki
4s - ilość dukatów dla żony

7s = 1050 | : 7
s = 150
Syn dostał 150 dukatów.

150 × 2 = 300
Córka dostała 300 dukatów.

150 × 4 = 600
Żona dostała 600 dukatów.
2010-03-30T20:16:38+02:00
X - dukaty córki
2x - dukaty żony
1\2x - dukaty syna
razem 1050

x+2x+1\2x=1050
3,5x=1050\:3,5
x=300 -córka
2x=600 - żona
1\2x=150 - syn