Jak co to Matematyka 1 + Z.6 s 188 ; treść

W stawie pana Ludwika pływają grube ryby a także płotki i leszcze . Grube ryby stanowią 5% wszystkich ryb a płotki - 80% pozostałych. Leszczy w tym stawie jest 38 . Ile grubych ryb pływa w tym stawie ? .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:03:55+02:00
5% to grube ryby
95% to plotki i leszcze

leszczy jest 38

plotki stanowia 80% pozostalych ryby czyli 80% z tych 95% wszystkich ryb
czyli 38 leszczy to 20% pozostalych ryb, co daje
38=20%
x=100%

x=190 tyle jest pozostalych ryb czyli
38 leszczy i 152 plotki

190 to 95% wszystkich ryb, grubych jest 5% wiec

190=95%
x=5%

x=10
1 5 1
2010-03-30T20:10:38+02:00
X- wszystkie ryby
5%x=0,05x - grube ryby
80% z x-0,05x= 0,8(x-0,05x) - płotki
38 - leszcze

x= 0,05x + 0,8(x-0,05x) + 38
-38=0,05x + 0,8x - 0,04x -x
-38= - 0,19x\:-0,19
x=200
0,05*200=10 - grube ryby
odp: w stawie plywa 10 grubych ryb