Podaj cztery przykłady norm społecznych, które uważasz za najważniejsze. Możesz wykorzystać propozycje zamieszczone poniżej. Uzasadnij swój wybór.

uczciwość
sprawiedliwość
odpowiedzialność
uczynność
solidarność
pracowitość
prawdomówność
obowiązkowość
życzliwość

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T16:57:07+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Uważam, że wartości takie jak: prawdomówność, życzliwość, uczciwość i odpowiedzialność są najważniejsze w naszym życiu. Bez nich świat stałby się pełen kłamstw, podłości i lekkomyślności. Sądzę, że te wartości są dla człowieka najważniejsze, ponieważ są podstawą wzorca moralnego, do którego każdy z nas, ludzi, powinien dążyć.


dasz mi naj? ;)
153 4 153
2009-11-01T17:00:04+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Sprawiedliwość - tylko tam, gdzie panuje porządek i sprawiedliwość można czuć się bezpiecznie
odpowiedzialność - jeśli każdy zaniedbywałby swoje obowiązki, nigdy do niczego byśmy nie doszli
życzliwość - o wiel;e łatweij czynic dobro, jeżeli wokół nas są ludzie, którzy nam dobrze życzą
solidarność - jak mówi stare powiedzenie ,,w kupie siła'', więc tylko ludzie, którzy nie wyłamią się, lecz wstawią za nami, mogą pomóc nam osiągnąc sukces
47 3 47
2009-11-01T17:51:30+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Uczciwość to pierwszy stopień do dobrego i udanego życia.
Ludzie cenią sobie tę cechę dlatego ponieważ z tej cechy wypływają inne, które się z nią łączą.
Można powiedzieć ona jest fundamentem pozostałych.

Sprawiedliwość co byśmy zrobili bez sprawiedliwości?
Nic nie potrafimy bez niej zrobić. Na każdym kroku jest potrzebna, aby nikogo nie urazić nie skrzywdzić.

Życzliwość dobre słowo, uśmiech od razu polepszają samopoczucie każdego człowieka. To prawdziwa droga do szczęścia.

Odpowiedzialność łączy się z sprawiedliwością. Musimy pamiętać, że za swoje czyny my odpowiadamy i jesteśmy odpowiedzialni za wszystko co się wokół nas dzieje, nawet za drugiego człowieka!
57 4 57