Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:16:41+02:00
A) kwas chlorowy VII
HClO₄-->H⁺+ClO₄⁻

b) wodorotlenek baru
Ba(OH)₂-->Ba²⁺+2OH⁻

c)chlorek miedzi II
CuCl₂--> Cu²⁺+2Cl⁻

d)azotan V magnezu
Mg(NO₃)₂-->Mg²⁺+2NO₃⁻

e) siarczek rubidu
Rb₂S-->2Rb⁺+S²⁻

f) kwas chlorowy III
HClO₂-->H⁺+ClO₂⁻

g) fosforan V sodu
Na₃PO₄-->3Na⁺+PO₄³⁻

h) bromek potasu
KBr-->K⁺+Br⁻

i) wodorotlenek rubidu
RbOH-->Rb⁺+OH⁻
1 5 1
2010-03-30T20:25:22+02:00
Witaj :)
a) kwas chlorowy VII - silny kwas
HClO4---->H+ + ClO4-
b) wodorotlenek baru II - silna zasada
Ba(OH)2---->Ba(2+) + 2OH-
c) chlorek miedzi II
CuCl2---->Cu(2+) + 2Cl-
d) azotan V magnezu II
Mg(NO3)2---->Mg(2+) + 2NO3-
e) siarczek rubidu
Rb2S---->2Rb+ + S(2-)
f) kwas chlorowy III - słaby kwas
HClO2<---->H+ + ClO2-
g)fosforan V sodu
Na3PO4---->3Na+ + PO4(3-)
h) bromek potasu
KBr---->K+ + Br-
i) wodorotlenek rubidu - mocna zasada
RbOH---->Rb+ + OH-

Semper in altum.............................pozdrawiam :)






2 5 2