Jutro mam kartkówe z matmy kl 5 .
Proszeee o pomoc . Wytłuamczy ktoś . ? Daje 20 punktów . Dzięki z góry ,
A temat ułamki np : który ułamek większy ? Jak sie sprowadza ułamki do wspólnego mianownika , wykonaj dodawania ułamków i odejmowania oblicz : a) 1/5 liczby 60 =
1. samolot przeleciał 1000 km . Pokonał już 2/5 trasy . Ile kilometrów przeleciał samolot ? wytłumaczyć mi macie to . i takie różne które moga pojawić sie na teście . Proszee .

3

Odpowiedzi

2010-03-30T20:16:48+02:00
Proste ;)
A sprowdza się w ten sposób,że musisz odszukac najmniejszą wspólną liczbę dla tych dwóch.

1/5 z liczby 60 to 12.
1/5 to inaczej 20.
  • Użytkownik Zadane
2010-03-30T20:17:12+02:00
A)1/5*60=12
liczby =*
1
1000*2/5=400
1000-400=600
mam ndzieję że zrozumiałaś
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:20:08+02:00
Który ułamek jest większy
musisz sprowadzić do wspólnego mianownika
a robi się to tak:
na początek - mianownik to ta liczba na dole ułamka xd
a sprowadza sie tak, ze musisz znalezc taka sama liczbr dwuch ulamkow i pomnozyc kazdy przez tyle zeby ta licba wyszla :)
np. 2/7 + 3/4 = 2/7 rozszerzasz przez 4, a 3/4 przez 7. no i masz 8/28 + 21/28= 29/28= 1 cała i 1/28

obliczenia
a) 1/5 z 60 = 1/5 * 60 = 1/5 * 60/1 = (po skróceniu) 12
1. 2/5 z 1000 = 2/5 * 1000/1 = 400km

to się skróca ;] jak jeszcze czegoś nie rozumiesz to pisz priv ;)