Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:31:53+02:00
Dane: Szukane: T2
p1=2000hPa,
T1=400K,
V1=0,5m3,
V2=2V1,
p2=1/3 *p1

Równanie stanu gazu
p1V1/T1 = p2V2/T2
T2 = T1*p2*V2//p1*V1 = 400K*[1/3]*2 = 266,7 K

Odp. Temperatura końcowa gazu wyniosła 266,7K
3 5 3
2010-03-30T20:37:21+02:00
P₁V₁/T₁=p₂V₂/T₂ -równanie gazu doskonałego
V₂=2V₁
p₂=⅓p₁
p₁V₁/T₁=⅓p₁2V₁/T₂-p₁,V₁ możemy skrócić
1/T₁=2/3T₂
3T₂=2T₁
T₂=⅔T₁
T₂=⅔×400K
T₂=266,7K
3 3 3