Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:43:25+02:00
2.Ciepło parowania - ilość energii potrzebnej do odparowania jednostki masy danej substancji, przy stałym ciśnieniu i temperaturze. W układzie SI jednostką ciepła parowania jest J/kg. Stosuje się też jednostkę J/mol.

Ciepło parowania zależy silnie od ciśnienia (temperatury) zmiany stanu skupienia, malejąc wraz ze wzrostem temperatury i osiągając 0 w punkcie krytycznym.

Jeżeli nie podano dla jakiego ciśnienia określono ciepło parowania, to uznaje się, że określono je dla ciśnienia atmosferycznego.
3Gęstość (masa właściwa) – jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.

(nie jestem pewna czy to o to ci chodzi .?)
1 5 1
2010-03-30T20:44:30+02:00
Pojemność cieplna- stosunek ilości ciepła dostarczonego do układu, do odpowiadającego mu przyrostu temperatury. Jeśli chodzi o dużą pojemność- im większa ilość, tym większy stosunek ciepła do przyrostu temp.

Ciepło parowania - ilość energii potrzebnej do odparowania jednostki masy danej substancji, przy stałym ciśnieniu i temperaturze. Im większe ciepło tym większa ilość energii.

Gęstość- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.

Budulec- `materiał` który jest niezbędny do rozwijania się danego organizmu (np. wapń jest budulcem kości)

Głównym środowiskiem prawie wszystkich procesów życiowych jest woda.:
1. Stanowi wewnętrzne środowisko komórkowe (składnik cytoplazmy).
2. Jako składnik moczu pomaga usunąć z organizmu produkty przemiany materii.
3. Bierze udział w procesach wydalania i wydzielania.
4. Jako składnik łez, zwilża i oczyszcza gałkę oczną.
5. Wchodzi w reakcje z różnymi związkami lub jest ich produktem.
6. Bierze udział w procesie trawienia.
7. Wchodzi w skład płynów ustrojowych; krew i limfa
8. Jako składnik krwii transportuje tlen i pokarm do komórek oraz odprowadza z nich produkty przemiany materii i CO2
9. Jest rozpuszczalnikiem dla różnych związków, co ułatwia ich przyswajanie.
10. Bierze udział w procesie termoregulacji:
a) powoli oddając ciepło chroni przed wyziębieniem organizmu.
b) po przez powierzchniowe wyparowanie chroni przed przegrzaniem organizmu.