Odpowiedzi

2010-03-30T20:42:50+02:00
2/5 x 360 kg= 144kg

360- 144=216
5/8 x 216=135

odp: pozostało 135 kg cytryn
1 5 1
2010-03-30T20:44:38+02:00
360*2/5=144
360- 144=216
216*5/8=135
360-(144+135)=81



Odp: W sklepie pozostało 81 kg cytryn




Pozdrawiam;)
100% dobre
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:56:42+02:00
360 zamieniamy na ułamek
360/360
skracamy go: 5/5
5/5 - 2/5 = 3/5
Potem mamy 5/8 sprzedanych
rozszerzamy ułamki 3/5 i 5/8 na 24/40 i 25/40
odejmujemy:
25/40 - 24/40 = 1/40

pozostało nam 1/40 kg cytryn, ale ile to jest cytryn?

rozszerzamy 9/360 co nam daje:Pozostało 9 kg cytryn w sklepie :)
1 5 1