Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T17:22:57+01:00
Dane:
s1=6km
t1=1h
s2=9km
t2=2h

Szukane:
v śr=?
t3=?

v=s/t
v=6km+9km/ 1h+2h
v=15km/3h
v=5km/h

s=vt
t=s/v
t=25km/5km/h
t=5h

Odp. Średnia prędkość wynosi 5km/h, a pokonanie drogi 25 km z tą prędkością zajęłoby 5 h.

PS. Można napisać v=Δs/Δt itp., nie wiem czy twój nauczyciel tego wymaga, więc nie pisałam.
2009-11-01T17:23:49+01:00
Średnia prędkość : 6 + 9 km / 3 godz. = 15 km / 3 h = 5km/h
25km / 5km/godz = 5godz
Odp.Średnia prędkość to 5kim/h. Będą iść 5 godzin.
1 1 1