Uzwojenie pierwotne transformatora posiada 50 zwojów, a wtórne 200 czy ten transformator podwyższa czy obniża napięcie pierwotne? Ile wynosi największa wartość napięcia wtórnego, jeżeli największa wartość napięcia pierwotnego wynosi 25 zwojów.
Z góry dziękuje!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:13:09+02:00
Z1=50
z2=200
U1=25V (nie zwojów)
U2=?
-----------------------------------------------------
U1/U2=z1/z2
czyli napięcie jest wprost proporcjonalne do liczby zwojów
skoro z1=50 a z2=200 to transformator podwyższa napięcie
U2=U1*z2/z1=25V*200/50=100V
2010-03-30T21:15:25+02:00
Np 50
nw 200
Up 25
Uw?

Uw/Up=nw/np
Uw--->200
25---->50
Uw=25*200/50
Uw=100V

Odp: Napięcie wtórne wynosi 100V i transformator podnosi napięcie.
1 5 1