Odpowiedzi

2010-03-30T20:45:05+02:00
A=5
r=?
r=2/3 h
r=2/3 *5
r=3½


a=2√3
r=?
r=2/3(dwie trzecie :) ) h
r=2/3 *2√3
r=4√3
3

a=2/3
r=?
r-2/3*h
r=2/3*2/3
r=4/9


a=0,75
r=?
r=2/3*h
r=2/3*0,75
r=½
1 1 1
2010-03-30T20:48:40+02:00
A)R=a√3/3
R=5√3/3
R=1,6√3

b)R=2√3*√3/3
R=2*3/3
R=6/3
R=2

d)R=0,75*√3/3
R=0,25√3

/ - podzielić
* - razy

Jakie jest podpunkt C, bo nie wiem ?
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:58:30+02:00
Promień okręgu opisanego na trójkącie równobocznym równa się ⅔ jego wysokości

wysokość trójkąta równobocznego h= a√3/2

więc R=⅔*a√3/2
a) a=5cm

R=⅔*a√3/2
R=⅔ *(a√3)/2
R=⅔*5√3/2
R=10√3/6
R=5√3/3cm

b) 2√3cm

R=⅔*a√3/2
R=⅔*(2√3*√3)/2
R=⅔*⁶/₂
R=2cm

c) 2/3 cm

R=⅔*a√3/2
R=⅔*⅔√3/2
R=⁴/₃√3/6
R=⁴/₃√3*¹/₆
R=²/₉√3cm

d) 0.75 cm

R=⅔*a√3/2
R=⅔*0.75√3/2
R=0,75√3/3
R=0,25√3cm