Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:45:17+02:00
A - długość basenu
b - szerokość basenu
h₁ - największa głębokość
h₂ - najmniejsza głębokość

a = 20 m = 200 dm
b = 10 m = 100 dm
h₁ = 1,8 m = 18 dm
h₂ = 1,2 m = 12 dm

Objętość tego basenu to objętość graniastosłupa o podstawie trapezu prostokątnego o następujących wymiarach:
h₁ - dłuższa podstawa trapezu
h₂ - krótsza podstawa trapezu
a - wysokość trapezu
b - wysokość graniastosłupa
Pp - pole podstawy graniastosłupa
V - objętość graniastosłupa (basenu)

V = Pp * b
V = ½ * (h₁ + h₂) * a * b
V = ½ * (18 + 12) * 200 * 100 = ½ * 30 * 200 * 100 = 15 * 20000 = 300000 dm³ = 300000 l

1 l wody waży 1 kg
300000 l wody waży x kg
x = 300000 * 1 / 1 = 300000 kg = 300 t

Odp. Woda wypełniająca basen po brzegi waży 300 ton.

Licze na naj.
3 4 3
2010-03-30T20:52:27+02:00
200*100*12=240000 l
200*100*18=360000 l

36000-240000=120000

120000/2=60000

360000-60000=300000l

odp. woda bedzie ważyć 300000 kg


2 2 2