Odpowiedzi

2009-11-01T17:16:53+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T17:26:14+01:00
Cenę pewnego towaru podwyższono najpierw o 20 % a później obnizono o 20 %
Czy cena towaru po tych operacjach mniejsza, większa lub równa od ceny początkowej ?

Zróbmy to na przykładzie:
cena towaru --> 100 zł
podwyższona cena --> 100zł + 100zł x 20% = 100zł + 20zł +120zł
obniżona cena --> 120zł - 120zł x 20 % = 120zł - 24zł = 96zł
Odp: cena jest niższa.