Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Duox
  • Rozwiązujący
2010-03-30T20:51:38+02:00
Wyjaśnij krótko czym zajmowali się:
wojewoda- Sprawował sądy i dowodził wojskiem
podkomorzy-Przewodził sądowi podkomorskiemu
cześnik-Urzędnik który odpowiadał za zasoby władcy takie jakie wino i inne alkohole.
kanclerz-Odpowiadał za politykę zagraniczną
wymień grody pierwszych piastów-Gniezno, Kraków, Kruszwica, Poznań, Płock, Łęczyca, Wrocław i Sandomierz.
5 3 5
2010-03-30T20:54:45+02:00
Wojewoda - pierwotnie przewodzacy wojsku (stad nazwa), za czasow pierwszysch piastow najwyzszy urzednik w panstwie, pelnil role prokuratora, zarzadzal dworem

podkomorzy - – urzędnik ziemski, ktory przewodził sądowi podkomorskiemu, wystepowal jako zastępca procesowy ubogich wdów i sierot ze stanu szlacheckiego

cześnik - pierowtnie urzednik, ktory zajmowal sie zaopatrzeniem w trunki, pozniej urzad ten byl urzedem honorowym, nie pociagal za soba obowiazkow

kanclerz - urzednik kierujacy kancelaria monarchy oraz zajmujacy sie polityka zagraniczna panstwa

wymień grody pierwszych piastów - Gniezno, Legnica, Cedynia, Chojnów
4 4 4