Odpowiedzi

2010-03-30T20:55:45+02:00
( * to razy )

a) r = 8 cm,
h = 1,2 dm = 12 cm

Pc = 2 * π * r ( r + h )
Pc = 2 * π * 8 ( 8 + 12 )
Pc = 16 π * 20
Pc = 320 π cm 2 ( kwadratowych )
__________________________________

b). r = 15 cm ,
h= jest o 40 % większa od r

40 % = 6
h = 6 + 15
h = 21 cm

Pc = 2 * π * r ( r + h )
Pc = 2 * π * 15 ( 15 + 21 )
Pc = 30 π * 36
Pc = 1080 π cm 2 ( kwadratowych )
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:20:35+02:00
A)
r= 8cm
h= 1.2 dm = 12 cm
pc= 2*[pi]*64 + 2*[pi]*8*12
pc= 128[pi] + 192[pi]
pc= 320[pi]cm2 [ cm2 = centymetry kwadratowe]

b)
r= 15 cm
h= 40/100 * 15
h = 21 cm
pc=2*[pi]*225 + 2*[pi]*15*21
pc=450[pi] + 630[pi]
pc = 1080 [ pi]cm2 [ cm2 = centymetry kwadratowe ]


PS. nie wiem jak tu zrobic cyfre pi wiec po prostu ja pisze :)