Odpowiedzi

2009-11-01T17:21:17+01:00
Znak @ oznacza 'at' czyli 'w' lub 'z'. Tak więc - w adresie e-mail [email protected] oznacza - kowalski z uniwersytetu warszawskiego.

Z kolei sam znak pochodzi z łacińskiej ligatury zastępującej w średniowiecznych i renesansowych rękopisach handlowych słowo "ad" - do; przy, i oznaczające m.in. odbiorcę przesyłki.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T17:22:01+01:00
Sam znak pochodzi z łacińskiej ligatury zastępującej w średniowiecznych i renesansowych rękopisach handlowych słowo "ad" (do, przy) i oznaczające m.in. odbiorcę przesyłki (adres).

Symbol @ (handlowe "po", małpa, małpka lub ata, z ang. "at" (czyt. æt) znaczącego "przy", "w", "na") wykorzystywany m.in. w adresie poczty elektronicznej, protokole FTP i w sieci Jabber. Występuje w zapisie [email protected] Zapis [email protected] oznacza użytkownik jan.kowalski na serwerze serwer.pl.
2009-11-01T17:24:29+01:00
Znak @ w Polsce nazywany jest najczęściej małpa lub małpka.Po białorusku na @ mówi się "helisa" ("spirala"), po fińsku - miukumauku, czyli znak symbolizujący kocie "miau",po holendersku to "słoniowa trąba". Po angielsku @ czyta się jako "at", czyli przyimek oznaczający położenie w przestrzeni lub reakcję na zjawisko.