Mama asi upiekła fantazję i podzieliła ciasto na jednakowe kawałki.każdy z nich miał kształt trójkąta prostokątnego równoramiennego o przyprostokątnej 8cm.
a)jaką powierzchnię miał każdy z nich?
b)na ile części zostało podzielone ciasto?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:56:09+02:00
A)
8*8=64 64:2=32²
Odp.Powierzchnie wynosi 32 cm²
b)
Odp.Ciasto podzielono na 3 kawałki.
3 2 3
2010-03-30T21:00:25+02:00
A)
a= 8 h= 8
P jednego kawałka = (a*h)/2 = (8*8)/2 = 64 / 2 = 32 [cm^2]
b) zależy jaka pow miało całe ciasto ! to wtedy powierzchnie ciasta podzielic przez powiezchnie 1 kawałka i ci wyjdzie na ile kawałków ciasto zosało podzielone
2 5 2
2010-03-30T21:07:26+02:00
A) miał powierzchnię 8√2
b) były dwie części
4 2 4