Odpowiedzi

2010-03-30T21:03:50+02:00
To przykład
Kuwejcko-iracka strefa bezpieczeństwa

Mapa Kuwejtu z zaznaczoną strefą bezpieczeństwa

Kuwejcko-iracka strefa bezpieczeństwa jest długą na 190 km strefą pomiędzy Irakiem i Kuwejtem na całej długości wspólnej granicy tych dwóch krajów, od Arabii saudyjskiej do Zatoki Perskiej. Jej szerokość od strony Iraku wynosi 10 km, a od strony Kuwejtu 5. Została utworzona na polecenie Rady Bezpieczeństwa ONZ, by utrudnić ewentualną ponowną inwazję Iraku na Kuwejt.
Osobny artykuł: Agresja Iraku na Kuwejt.

Zapora wykonana jest z ogrodzenia utrzymywanego pod napięciem, wykonanego z drutu kolczastego, otoczonego przez szerokie i głębokie na 4,6 metra okopy, razem z wysokim na 3 metry piaskowym nasypem. Budowę rozpoczęto w 1991 roku.

W styczniu 2004 Kuwejt zdecydował zainstalować nowe, długie na 217 km umocnienia wzdłuż istniejącej zapory.
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:27:59+02:00
Stan braku zagrożeń i poczucia zagrożenia podstawowych dla narodu wartości.Bezpieczeństwo to stan, który daje poczucie pewności i gwarancje jego zachowania oraz szanse na doskonalenie.

;))
19 3 19