Zad 1.
pociąg rusza z miejsca i po 5 s przebywa ruchem jednostajnie przyspieszonym drogę 20m. jaką drogę przejedzie tym ruchem w czasie 8s ?? ( patrzałam w odpowiedziach i ma wyjść 57,2 :D )

zad 2.
jaką drogę przejedzie samochód poruszający się ruchem jednostajnie przyspieszonym ( z Vo= 0 ) w czasie 5 s , jeżeli w pierwszej sekundzie przebył drogę 1,5m?? oblicz jaką drogę przejedzie w piątej sekundzie ruchu.

Proszę o odpowiedzi z ''danymi'' i ''szukanymi'' i wytłumaczeniem :))

Błagam pomoocyy ;( daję 75 pkt za najlepszą odp :D !! :*
liczę na was :D !

2

Odpowiedzi

2010-03-30T21:09:02+02:00

dane
t=5s
s=20m

t=8s


musisz policzyć przyśpieszenie
s=0.5at2
2s/(t2)=a

a=40m/(25m/s2)
a=1,6m/s2
i do wzoru jeszcze raz podstawić
s=0.5at2

s=0.5*1,6*64=51,2m

zad2

w 1 sek przebył 1.5m czyli jedzie z a=1,5m/s2

s=0,5at2
s=0,5*1,5*25=18,75m

s(w piątej)=scałkowite-sw4
s=18,75m-0,5*1,5*16
s=18.75m-12=6,75m


masz pytanie do tego zadania pisz na pw
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:11:23+02:00