Odpowiedzi

2010-03-30T21:33:15+02:00
Są to przystosowania m.in. zewnętrzne polegające na np. okrytym śluzem ; nozdrzami dzięki, którym wiele gadów może oddychać w wodzie podczas pływania; ogony i wykształcone odnóża; są pokryte łuskami bądź płytkami kostnymi i co najważniejsze są zmiennocieplne. Gatunki np. Aligator amerykański, żółw błotny .
18 2 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:49:43+02:00
Przystosowania Gadów do życia w wodzie :
- 4 koniczyny ,
- 5 palcy
- sucha skóra , pokryta łuskami , płytkami rogowymi lub płytkami kostnymi jest ochroną przed uszkodzeniem i wysychaniem, nie uczestniczy w oddychaniu ,
- 3 płuca pofałdowane i większe
- 4 błony płodowe to odwodniowce
- Skórzasta lub wapienna osłonka jaja
- zmiennocieplnośc
- trzy częściowe serce

Przykładami są :
*Krokodyle i Aligatory
*Żółwie
*Węże

Pozdrawiam :)
24 3 24