Zad 1. Jaka liczba ma tę własność, że jeśli ją pomnożymy przez 7 i od wyniku odejmiemy 4, to otrzymamy liczbę o 20 od niej większą?
..................................................................................
Odpowiedź:
Zad 2. Rozwiąż równania:
2x - 6 = 3 (x + 1)
1/3 (y - 1) = 5y

Mam to na jutro !!
Daję najjj !!

3

Odpowiedzi

2010-03-30T21:06:56+02:00
Zad 1. Jaka liczba ma tę własność, że jeśli ją pomnożymy przez 7 i od wyniku odejmiemy 4, to otrzymamy liczbę o 20 od niej większą?

7*x-4=x+20
6*x=24
x=4
..................................................................................
Odpowiedź: 4


Zad 2. Rozwiąż równania:
2x - 6 = 3 (x + 1)
2*x-6=3*x+3
-9=x
x=-9

1/3 (y - 1) = 5y /*3
y-1=15*y
-1=14*y
y=-1/14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:08:28+02:00
Zad. 1
7x - 4 = x + 20
6x = 24 /: 6
x = 4

Ta liczba to 4.

zad. 2
2x - 6 = 3 (x + 1)
x = 3 - 1 + 6 : 4
x = 8 : 4
x = 2

1/3 (y - 1) = 5y
y - y = 5 - 1/3 + 1
y - y = 5 2/3
0 = 5 2/3
2 5 2
2010-03-30T21:08:53+02:00
Zad2
2x - 6 = 3 (x + 1)
2x - 6 = 3x + 3
2x - 3x=6 +3
-x=9
x= -9

1/3 (y - 1) = 5y
1/3y - 1/3 = 5y
1/3y-5y=1/3
-4⅔y=1/3
y= -3/14*1/3
y= - 1/14