Odpowiedzi

2010-03-30T21:58:48+02:00
121²=14641
123²=15129
15129-14641=488
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T22:07:23+02:00
Dwie kolejne liczby nieparzyste to
2k-1 i 2k+1, gdzie k∈C

(2k+1)²-(2k-1)²=488
ze wzorów skróconego mnożenia
L=((2k+1)+(2k-1))*((2k+1)-(2k-1))=(2k+1+2k-1)*(2k+1-2k+1)=4k*2=8k
P=488

8k=488
k=61

2k+1=2*61+1=122+1=123
2k-1=2*61-1=122-1=121

Odp. Liczby te to 123 i 121
1 5 1