Zad 1. Z każdej pary zdań pojedynczych utwórz zdanie złożone. Dodaj niezbędne spójniki. Poprzedź je przecinkami.
a) Jestem głodny. Od rana nie miałem nic w ustach.
b) Nie mogę się doczekać wyjazdu w góry. Chcę jak najszybciej zdobyć Rysy.
c) Teleturnieje cieszą się wielką popularnością. Seriale są jeszcze chętniej oglądane.
d) Lubię czytać. Ostatnio mam mało czasu na lekturę.
Zad 2. Ułóż trzy zdania na temat swojej przyszłości z czasownikami BYĆ, STAĆ SIĘ, ZOSTAĆ oraz wybranymi rzeczownikami lub przymiotnikami.


Daję najjj !!

2

Odpowiedzi

2010-03-30T21:19:14+02:00
1
a)Jestem głodny,gdyż od rana nic nie miałem w ustach
b)Nie mogę się doczekać wyjazdu w góry, dlatego że chę jak najszybciej zdobyc Rysy
c)Teleturnieje cieszą się wielką popularnością, ale seriale są jeszcze chętniej oglądane
d)Lubię czytac,lecz ostatnio mam mało czasu na lekturę
2
W przyszłości będe pielęgniarką lub zostanę nauczycielką która bedzie miała wysokie doświadczenie. Stanę się równierz pracowitą matką. Będe cieszyć się życiem i wychowywać swoje mądre dzieci.
56 4 56
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:26:47+02:00
Jestem głodny, ponieważ od rana nie miałem nic w ustach.
Nie mogę się doczekać wyjazdu w góry, bo chcę jak najszybciej zdobyć Rysy.
Teleturnieje cieszą się wielką popularnością, ale seriale są jeszcze chętniej oglądane.
Lubię czytać, lecz ostatnio mam mało czasu na lekturę.

W przyszłości chciałbym być informatykiem. Od zawsze chciałem nim zostać. Marzę również o tym, żeby stać się redaktorem popularnego czasopisma komputerowego.
66 4 66