Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego sie z piętnastu zadan . Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów , a za złą lub brak odpowiedzi trecił 2 ptk. Ile zadań rozwiązał prawidłowo .

Prosze o rozwiązanie równania z jedna niewiadomą i z analizą , równaniem , rozwiązaniem , sprawdzeniem i odpowiedzią .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:20:35+02:00
X -> liczba zadań dobrze rozwiązanych
15-x -> liczba zadań źle rozwiązanych

5*x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=54+30
7x=84 /:7
x=12

spr.
5*12-2*(15-12)=
=60-2*3=
=60-6=
=54

Odp. Rozwiązał dobrze 12 zadań.
1 5 1
2010-03-30T21:21:01+02:00
54 - ilość zdobytych punktów
x - liczba zadań prawidłowych
15 - x - ilość błędnych odpowiedzi
Równanie:
x*5-2*(15-x)=54
5x-30+2x=54 /+30 - redukcja wyrazów podobnych
7x= 84 /:7
x = 12

Odp. Szymon rozwiązał 12 zadań prawidłowo
1 5 1
2010-03-30T21:41:05+02:00
X-dobre odpowiedzi
x-15-złe odpowiedzi

5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=54+30
7x=84/:7
x=12

odp.Szymon odpowiedział dobrze na 12 pytań