Piraci z Łajby z tego są znani,
Że zawsze modnie chodzą ubrani.
Kiedyś nosili koszulki w paski,
Teraz ich oczy zdobią przepaski.
Co trzeci pirat z owej załogi
Przepaską lewe oko ozdobił.
Prawe pod taką przepaską chowa
Całej załogi równo połowa.
Siedmiu z powodu kiepskiego wzroku
Nie chce przepaski nosić na oku.
I to już wszyscy - starsi i młodzież.
Ilu piratów uległo modzie ?

Ułożyć równanie... ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-30T21:21:06+02:00
X/2=x/3 + 7 |-x/3
x/2 - x/3 = 7| (do wspólnego mianownika)
3x/6 - 2x/6 = 7
x/6 = 7 |*6
x=42

spr.
42=42/2+42/3+7
42=21+14+7
42=42

42-7=35

Odp. Modzie uległo 35 piratów.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:26:03+02:00
Piraci z Łajby z tego są znani,
Że zawsze modnie chodzą ubrani.
Kiedyś nosili koszulki w paski,
Teraz ich oczy zdobią przepaski.
Co trzeci pirat z owej załogi
Przepaską lewe oko ozdobił.
Prawe pod taką przepaską chowa
Całej załogi równo połowa.
Siedmiu z powodu kiepskiego wzroku
Nie chce przepaski nosić na oku.
I to już wszyscy - starsi i młodzież.
Ilu piratów uległo modzie ?


Obliczenia:


x-wszyscy piraci
1/3x-lewe oko
1/2x-prawe oko
7-bez przepaski

1/3x+1/2x+7=x |*6
2x+3x+42=6
5x+42=6y|-5x
42y
21+14=35

Odpowiedź:Wszystkich piratów było 42, z przepaską na lewym oku 14, a z przepaską na prawym oku 21, a modzie uległo 35 piratów.

(*razy, np:1/2 ułamek)

Proszę:)
4 4 4