Odpowiedzi

2010-03-30T21:36:17+02:00
Dzieki fotosyntezie rośliny pobierają tlen ze środowiska, który jest niezbędny do oddychania komórkowego (tlenowego)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:37:47+02:00
W procesie fotosyntezy z H2O i CO2 pod wpływem światła powstaje glukoza, która zużywana jest w procesie oddychania komórkowego. W wyniku utlenienia glukozy powstałej w fotosyntezie wyzwala się energia biologicznie użyteczna(ATP)

W fotosyntezie tlen nie jest pobierany ze środowiska tylko powstaje jako produkt uboczny w wyniku fotolizy wody i jest wydzielany do atmosfery.
1 5 1