Odpowiedzi

2010-03-30T21:36:34+02:00
4*4*2=32 dl krawedzi podstaw
8*4=32 dl krawedzi bocznych
32+32=64 suma krawedzi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:37:32+02:00
H = 8
a = 4
w podstawie jest kwadrat
przekątna kwadratu a√2
d = 4√2
1/2d = 2√2
z tw.Pitagorasa:
H²+(1/2d)² = b² (b - krawędź boczna)
8²+(2√2)² = b²
b² = 64+8
b² = 72
b = √72
b = √36*2
b = 6√2
Suma krawędzi: 4*a+4*b = 4*4+4*6√2 = 16+24√2

2010-03-30T21:46:53+02:00
X - krawędź ostrosłupa
h - wysokość ostrosłupa