Zad 1
Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200 zł więcej od pana Kowalskiego.Wciągu roku oboje razem zarobili 48 tyś. zł. Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej , a jakie pana Kowalskiego.


zad 2
Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim.Duży haczyk było 7 groszy drozszy od małego .Za 8 dużych haczykow i 6 małych zapłacili 3,50 zł.Ile kosztował duży haczyk , a ile mały ?

3

Odpowiedzi

2010-03-30T21:30:42+02:00
1 x-miesięczny zarobek pana kowalskiego
x+200= miesieczny zarobek żony

12x+12(x+200)=48 000
12x+12x+2400=48 000
24x=48 000-2400
24x=45600
x=45600:24
x=1900
x+200=1900+200=2100
mąż zarabia 1900, żona 2100 zł miesiecznie
2 x-cena małego haczyka
x+7- cena dużego haczyka
6x+8(x+0.07)=3,50
6x+8x+0,56=3,50
14x-0,56=3,50
14=3,50 - 0,56
14x=2,94/:14
x= 0,21=21gr - cena małego haczyka
28 gr - cena dużego haczyka

Odp: Mały haczyk kosztuję 21gr , duży haczyk kosztuję 28gr.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:31:12+02:00
X-zarobki Kowalskiego(m-c)
x+200-zarobki Kowalskiej(m-c)
x+x+200=48 000:12
2x+200=4 000
2x=4 000-200
2x=3 800
x=1 900
x+200=2 100
Kowalska- 2100zł, a Kowalski-1900zł

x-cena małego haczyka
x+7- cena dużego haczyka
6x+8(x+0.07)=3,50
6x+8x+0,56=3,50
14x-0,56=3,50
14=3,50 - 0,56
14x=2,94/:14
x= 0,21=21gr - cena małego haczyka
28 gr - cena dużego haczyka

Odp: Mały haczyk kosztuję 21gr , duży haczyk kosztuję 28gr.
2010-03-30T21:35:43+02:00
Zadanie 1
x+200->pani Kowalska
x->pan Kowalski

12x+12(x+200)=48000
12x+12x+2400=48000
24x=45600
x=1900 (pan Kowalski)

x+200=2100 (pani Kowalska)

zadanie 2
x+0,07->duży haczyk
x->mały haczyk

8(x+0,07)+6x=3,50
8x+0,56+6x=3,5
14x=2,94
x=0,21 (21 gr mały haczyk)

28gr duży haczyk