Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:41:10+02:00
V = 1/3 × Pp × h
V = 1/3 × a² × h
50√3 = 1/3 × a² × 5√3
50√3 = 5√3/3 × a²
50√3 × 3/5√3 = a²
a = √30cm

Odp.: Długość krawędzi podstawy tego ostrosłupa jest równa √30.
  • Użytkownik Zadane
2010-03-30T21:44:26+02:00
Ostrosłup prawidłowy czworokątny o wysokości 5√3 cm ma objętość 50√3 cmз oblicz długość krawędzi podstawy tego ostrosłupa

Objetosc= (Ph)/3 = (a²h)/3
(gdyz podstawa jest kwadratem o szukanym boku a, jej pole to P=a²)
Mamy wiec

50√3=(a²5√3)/3
50=5/3a²
a²=30
a=√30

matematyka-sos.ucoz.ru
2010-03-30T21:48:24+02:00
H = 5√3 cm
V = 50√3 cm³
a = ?
V = 1/3a²H
1/3*a²*H = 50√3
1/3a²*5√3 = 50√3 |*3
5√3*a² = 150√3 |:5√3
a² = 30
a = √30 cm