Dane są dwa równania:

1-3(x+5)=-x-2(x+7) i 8x-5=2(4x+3)

Sprawdź które z poniższych zdań jest prawdziwe:
A) Pierwsze równanie jest sprzeczne,a drugie tożsamościowe
B) Pierwsze równanie jest tożsamościowe,a drugie sprzeczne.
C)Oba równania są tożsamościowe
D) Oba równania są sprzeczne

3

Odpowiedzi

2010-03-30T21:44:20+02:00
1-3x-15=-x-2x-14
-3x+x+2x=-14-1+15
0=0 - równ. tożsamościowe
8x-5=8x+6
8x-8x=6+5
0=11 - sprzeczne
obp B
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:44:41+02:00
1 równanie
1-3(x+5)=-x-2(x+7)
1-3x-15=-x-2x-14
-3x-14=-3x-14
0=0

równanie tożsamościowe

2 równanie
8x-5=2(4x+3)
8x-5=8x+6
-5=6

równanie sprzeczne

Odp. B
2010-03-30T21:48:36+02:00
1+3(x+5)=-x-2(x+7)
1-3x-15=-x-2x-14
-3x+x+2x=-14+15-1
3x-3x=15-15
0=0 -> równanie tożsamościowe

8x-5=2(4x+3)
8x-5=8x+6
8x-8x=6+5
0=sprzeczne11 -> równanie sprzeczne

odp B;)
2 3 2