Odpowiedzi

2010-03-30T22:01:51+02:00
1,2dm=12cm=h=wysokość
Podstawa: 10 cm to najdłuższy bok. Pole w trójkącie prostokątnym= 1/2*a*b, gdzie a i b to krótsze boki
a=6cm
b=9cm
objętość=V=Pp*h=1/2*6*9*12=324cm^3 (sześcienne)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T22:07:14+02:00
Trójkąt o bokach 6,9 i 10 cm nie jest trójkątem prostokątnym.
trójkąt prostokąty miałby boki o długościach 6,8 i 10 cm.
Rozwiązanie:
objetość=pole trójkąta * wysokość
PΔ=1/2×a×h
w trójkącie prostokątnym o tych bokach a=8, h=6 cm.

P=1/2×8×6=24 cm²
wysokość 1,2 dm=12 cm

V=24×12=288 cm³
1 5 1