Mama położyła na stole śliwki i napisała,żeby każde wzięło trzecią ich częśc. Pierwszy,który wrócił wziął trzecią częśc,drugi wżiął trzecią częsc,podobnie postąpił trzeci.Ile śliwek zostawiła mama,jeżeli ostatni wziął cztery śliwki?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:54:14+02:00
⅓-pierwsza osoba
⅓-druga osoba
⅓-trzecia osoba
razem całość
trzecia osoba wzięła 4 śliwki
czyli tyle samo wzięły następne osoby czyli 4*3=12
chyba nie jestem pewna...:/dawno miałam takie zadania:P
2 3 2
2010-03-30T21:56:35+02:00
Sliwki = x
pierwszy wzial = 1/3 x
drugi = 1/3 x
trzeci = 4, czyli 1/3x

4*3 = 12

Odp. bylo 12 sliwek :)

chyba ze myslimy inaczej, ze kazdy wzial 1/3 tego co zostalo:
sliwki = x
pierwszy = 1/3x
drugi = 1/3 z 1/3x = 1/9x
trzeci = 4, czyli 1/3 z 1/3 z 1/3x = 1/27x

wtedy wychodzi ze:
4*27=108
Odp. bylo 108 sliwek

:)
1 1 1
2010-03-30T21:59:53+02:00
Razem śliwek x
I os. ⅓x
II os. ⅓x
III os. ⅓x

4*3=12

Odp: Śliwek było 12.
1 1 1