Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T21:55:16+02:00
15x-8x+45x-36=O
68x-36=0/+36
68x=36/:68
x=0.53
2010-03-30T21:57:52+02:00
5x³-4x²+45x-36=0
5x(x²+9)-4(x²+9)=0
(5x-4)(x²+9)=0
z pierwszego nawiasu mamy:
5x-4+0
5x=4
x₁=4/5
z drugiego nawiasu mamy:
x²+9=0
x²=-9,czyli z tego nawiasu nie ma rozw.
Odp.rozwiązaniem jest liczba x=4/5.

2 2 2
2010-03-30T21:58:22+02:00
5x3-4x2+45x-36=0
x2(5x-4)+9(5x-4)=0
(x2+9)(5x-4)=0
x2+9=0 v 5x-4=0
x=3 v x=-3 5x=4
x=4/5

odp. rozwiazaniem rownania jest x=3, x=-3, x=4/5
3 3 3