Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T22:18:11+02:00
Ciało podniesione z powierzchni ziemi na 80 cm , wykonując pracę 120 J. Oblicz masę tego ciała.

W=120J
h=80cm=0,8m
m=?
W=mgh
m=W/gh
m=120J/0,8m*10m/s²
m=120J/8m²/s²
m=15 kg
2 5 2
2010-03-30T22:18:53+02:00
Dane:
h=80cm=0,8m
W=120J
g=10N/kg
szukane:
m=?
W=E potencjalnej
W=m *g *h /:gh
m=W/gh
m=120 J /10N/kg *0,8m
m=120 :8 [kg]
m=15kg
odp: masa podniesionego ciała wynosi 15kg.
2 1 2
2010-03-30T22:20:10+02:00
H= 80cm = 0,8m
W= 120J
m=?
W= F*s ---> F= W/h
F= 120J/0,8 = 150N

F = mg ---> m= F/g
m= 150N/ 10N/kg = 15kg

Odp.: masa ciała wynosi 15 kg
1 1 1