Odpowiedzi

2010-03-31T15:27:27+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
C - ilość czwórek
p - ilość piątek
razem 12 ocen więc c+p = 12
średnia ocen to iloczyn ilości ocen przez ich rartości dzielony przez liczbę ocen łącznie
więc:
(4 * c + 5 * p)/12 = 4,75
z pierwszej zależności c = 12-p
podstawiam to do drugiej zależności :
(4 *(12-p) + 5p)/12 = 4,75 //*12
4 *(12-p) + 5p = 57
48 -4p + 5p = 57 //-48
p = 9

zatem c = 12-9 = 3
więc ma trzy czwórki i dziewięć piątek
Sprawdzenie:
średnia ocen :
(4*3 + 5*9)/12 = (12+45)/12 = 4,75
126 2 126
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T15:27:42+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Liczba ocen: 12
liczba czwórek: x
liczba piątek: 12-x

4x + 5(12-x) = 12 * 4,75
4x + 60 - 5x = 57
60 - 57 = 5x - 4x
3 = x

12 -3=9

a więc, Zuzanna na świadectwie ma 3 czwórki i 9 piątek.
255 3 255
Komentarz został usunięty
Dzięki
Komentarz został usunięty
2010-03-31T15:29:24+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X - liczba piątek
12 - x - liczba czwórek
5x+4(12-x)=4,75*12
5x+48-4x=57
x=9

9-liczba piątek
12-9=3-liczba czwórek
Zuzanna ma na świadectwie 9 piątek.
131 4 131