Odpowiedzi

2010-03-30T22:26:20+02:00
Średnica=2m
r=1m
h=2,5m

podczas 1 obrotu wygładzi powierzchnię równą swojej powierzchni bocznej
Pb=2πrh=2×3,14×1×2,5=15,7m²

po 200 obrotach wygładzi powierzchnię 200 razy większą, czyli:
200×15,7=3140m²
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T23:13:20+02:00
Walec do gładzenia i ubijania szosy ma średnicę równą 2 m i długość 2,5 m.
Ile metrów kwadratowych wygładzi i ubije ten walec ,gdy obróci się w jednym kierunku 200 razy ?

h=2,5 m
d=2m
r=1m

po 1 obrocie: P=2πr*h
P=2π*1*2,5
P=5π m²
po 200 obrotach
P=200*5π=1000π m²
1 5 1