Odpowiedzi

2010-03-30T22:31:57+02:00
Α=45
a=8

P=a²sinα
P=64*√2/2
P=32√2
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T22:40:47+02:00
A = 8 cm
Po poprowadzeniu wysokości h otrzymamy trójkąt prostokątny o kątach ostrych 45 i 45 stopni, przeciwprostokątna = 8 cm.
8 = h√2
h√2 = 8 |:√2
h = 8/√2
h = 8√2 /2
h = 4√2
P = ah
P = 8*4√2
P = 32√2 cm²


7 4 7
2010-03-30T23:24:37+02:00
Bok rombu ma długość 8 cm, a kąt ostry ma miarę 45 stopni. oblicz pole tego rombu

bok dł.8 cm jest przeciwprostokątną trójkąta równoramiennego o przyprostokątnych równych 8/√2
czyli h=8/√2
h=8√2/2
h=4√2
P=a*h
P=8*4√2
P=32√2 cm²