Ciało poruszając się ruchem jednostajnie przyspieszonym po przebyciu drogi równej 25cm uzyskało prędkość 10 cm/s. Ile czasu trwał ruch, jeżeli jego prędkość początkowa była równa zero.
(Rozwiąż za pomocą wzoru.)




(Z tyłu zbioru zadań pisze że prawidłowa odpowiedź to 5 s ale nie wiem jak do tego dojść)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-30T22:50:22+02:00
S=25cm v=10cm/s t=? Vp=0 t=2s/v t=2*25cm 10cm/s=50cm a teraz należy podzielić na 10cm/s=5s ;]
1 3 1
2010-03-30T22:51:49+02:00
Odp 5s. początek zero, przyspieszenie wynosi 5m/s2 bo 5x5 = 25cm
2010-03-30T22:57:44+02:00
Dane:
s = 25cm
v końcowa = 10cm/s
v początkowa = 0cm/s

Szukane:
t = ?

Wzór:
s = at²/2
a = v/t → t = v/a
s = a×(v/a)² s = a×v²/a² s = v²/a

25cm = (10cm/s)² : a
25cm = 100cm²/s² : a /×a
25cm × a = 100cm²/s² /:25cm
a = 100cm²/s² : 25cm
a = 4 [cm²/s² × 1/cm]
a = 4 cm/s²

t = 10cm/s : 4cm/s²
t = 2,5 [cm/s × s²/cm]
t = 2,5s

Odp.: Ruch trwał 2,5 sekundy.