Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T23:12:22+02:00
Dane:
s=25cm
V=10cm/s
Vp= 0
szukane:
t=?
musimy wykorzystać 2 wzory
s=at2/2 /*2
2s=at2 z tego obliczymy a
a =2s/t2 (1)
teraz drugi wzór
V=a *t
zamiast a wstawimy zależność (1)
v=2s/t2 *t
V=2s/t
t=2s/V
t=2 *25cm/10cm/s
t=5s
odp:ruch trwał 5 s.
2010-03-30T23:13:29+02:00
Witaj :)
dane a=const >0, s=25cm, v=10cm/s, vo=0
szukane t
najprościej przez vśr = [vo+v]/2 = v/2
s = vśr*t
t = s/vśr = s//[v/2] = 2s/v = 2*25cm/10cm/s = 5s

Można też tak :
s = 0,5at2.........v=at ........a=v/t
s = 0,5*[v/t]*t2 = 0,5vt
t = 2s/v = jak wyżej

Semper in altum........................pozdrawiam :)