Odpowiedzi

2010-03-30T23:11:47+02:00
(1/4 x 4/7 + 1/3 x 3/7) x 28 = 2/7 x 28 = 8

Odp: 8
2010-03-30T23:12:30+02:00
4/7*28=4*4=16 - tyle jest dziewczyn
28-16=12 - tylu jest chłopców
1/3*12=4 - tylu chłopców należy do harcerstwa
1/4*16=4 - tyle dziewcząt należy do harcerstwa
4+4=8 - tylu uczniów tej klasy należy do harcerstwa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T23:15:20+02:00
Liczba dziewcząt w klasie - 28 × 4/7 = 16
liczba chłopców w klasie - 28-16=12
liczba harcerzy - 12 × 1/3 = 4
liczba harcerek - 16 × 1/4 = 4

liczba uczniów z harcerstwa - 4+4=8

Odp.: W klasie 4 do harcerstwa należy 8 osób.