Odpowiedzi

2010-03-30T23:17:24+02:00
Dzielisz zaznaczasz wyskość ściany bocznej. Ona dzieli go na 2 trójkąty prostokątne i liczysz to z Twierdzenie pitagorasa

h²+4²=12²
h²+16=144 /-16
h²=128 /√
h=√128
h=√64×2
h=8√2
2010-03-30T23:18:50+02:00
Bardzo prosto
krawędź boczna to ramię trójkąta równoramiennego
krawędź podstawy to podstawa tego trójkąta

h ściany bocznej to h tego trójkąta
h dzieli podstawę na pól na 2 odcinki po 4cm
z pitagorasa:
h²=12²-4²
h²=144-16
h²=128
h=√128
h=8√2 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T23:23:42+02:00
A = 8 cm
b = 12 cm
ściana boczna to trójkąt równoramienny
Hb będzie w tym trójkącie wysokością h
wysokość poprowadzona podzieli podstawę na 2 równe części, powstaną 2 tr. prostokątne
Hb liczymy z tw. Pitagorasa:
Hb²+(a/2)² = 12²
Hb² = 144 - (8/2)²
Hb² = 144 - 16
Hb² = 128
Hb = 8√2cm