Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T23:28:48+02:00
6dm=60cm
5dm=50cm=h
2R=60cm
R=30cm
V=Pp*h=πR²×h=141300cm²
Chochla: 2 chochle czyli cała kula.
r=6cm
Objętość:4/3πr³=904,32cm³
150 żołnierzy: 904,32×150=135648
135648<141300
Zupy starczy dla żołnierzy
I jeszcze dla kucharek ;)
2010-03-30T23:36:11+02:00
Objętość kociołka(czyli grochówki):
V=πr²H=π(30cm)²*50cm=(900*50*π)cm³=45000πcm³

V chochli=(4/3πr³)*1/2=(4/3π3³)*1/2=(4/3π*27)*1/2=36π*1/2=18π cm³

150 żołnierzy zjadłoby:
150*18πcm³*2=150*36πcm³=5400πcm³

Oczywiście grochówki wystarczy;]